>
UDRUGA  ZA  POMOĆ  DJECI  S  TEŠKOĆAMA  
U  UČENJU  ŠIBENSKO-KNINSKE  ŽUPANIJE
         
    Naslovna O nama Što je disleksija? Projekti Radionice Foto galerija Kontakt    
 

Disleksija je jedna od nekoliko specifičnih teškoća učenja i očituje se problemima u pisanom jeziku i čitanju i pisanju, a ponekad i u brojevnom i notnom zapisu. Disleksija se iskazuje u različitim oblicima i jačinama.

Riječ disleksija nastala je iz grčke riječi poput mnogih drugih medicinskih i znanstvenih pojmova. Doslovno disleksija' znači teškoća (dys) s riječima ili jezikom (lexis). Disleksija je specifična teškoća učenja koja uglavnom utiče na razvoj pismenosti i jezičkih vještina koje su s njom povezane. Ona je prisutna od rođenja i njezini učinci trajat će čitav život. Obilježavaju je teškoće u fonološkoj obradi, brzom imenovanju, radnom pamćenju, brzoj obradi i automatizaciji vještina koje nisu u skladu s ostalim kognitivnim sposobnostima pojedinca. Konvencionalne nastavne metode ne daju dobre rezultate, no posljedice se mogu ublažiti posebnim postupcima, uključujući i primjenu informacione tehnologije i podrške putem savjetovanja (http://www.bdadyslexia.org.uk).razumijeva da problem nije samo u čitanju, već uključuje i ostale aspekte jezika.

Definicija disleksije (EDA, 2007)

Disleksija je razlličitost, koja čini teškim sticanje i korištenje vještina čitanja, spelovanja i pisanja. Ova je različitost neurološkog porijekla. Kognitivne teškoće koje su u pozadini tih razlika mogu uticati i na organizacijske vještine, sposobnosti računanja i ostale kognitivne i emocionalne sposobnosti. Može biti uzrokovana kombinacijom teškoća u fonološkoj obradi, radnom pamćenju, brzome imenovanju, i automatizaciji osnovnih vještina.Istraživači smatraju da postoji mnogo mogućih uzroka disleksije, uključujući i genetiku. Nema povezanosti između razine inteligencije, truda pojedinca ili socio-ekonomskog položaja i prisutnosti disleksije. Pored ovih problema stalni izazov za osobe s disleksijom je snalaženje kroz život u svijetu koji nije u velikoj mjeri prijateljski okrenut prema disleksiji. Raznolikost jezika i kultura u Evropi i mogućnosti unutar obrazovanja utiču na to kako će disleksiju doživljavati djeca, a zatim i kakva će biti njihova budućnost kao odraslih osoba (http://www.dyslexia.eu.com).

Disleksija, Disgrafija, Diskalkulija i ADHD – a je velik problem za oko 10% djece u školama. U Republici Hrvatskoj ima oko 30.000 djece s disleksijom. Dakle u svakom razredu ima oko 3 učenika koji se MUČE s načinom na koji uče. Disleksija je stanje, ona nije bolest, ali stanje na koje se može utjecati jedino ako se otkrije u ranoj dobi, odnosno na početku školovanja. Ona nije samo poremećaj čitanja, već sindrom koji može utjecati na razumijevanje jezika i informacija koje osoba dobiva, govor, čitanje, pisanje i računanje. Rad s djecom s poteškoćama je dugotrajan i težak. Oni imaju puno problema u učenju i NE VOLE učiti (barem ne na način kako se to radi u školi). Ipak imaju izuzetno visoku inteligenciju, nadareni su za mnoge stvari, a posebno one na vizualnom planu. Na ovaj projekt nas je potaknula želja djece koja dolaze na logopedske vježbe i kažu nam: DAJTE NAM DA UČIMO, a da nije dosadno.

Disgrafija označava poremećaj pisanja i javlja se najčešće zajedno s problemima čitanja. Osoba s disgrafijom ne mora imati i teškoće u čitanju.

Diskalkulija je poremećaj matematičkih sposobnosti a očituje se problemima u razumijevanju i usvajanju matematičkih pojmova i operacija.

ADHD je poremećaj pažnje koji može biti pračen nemirom i impulzivnošću, poremećaj samokontrole.

Koji su znakovi disleksije?

Disleksija pogađa osobe na različite načine; svaka osoba s disleksijom ima svoj profil. Ipak, postoje neka obilježja koje se učestalo pojavljuju kod osoba s disleksijom: niska razina pismenosti

  • teškoće u učenju čitanja i pisanja
  • sporo čitanje i pisanje i/ili pravljenje mnogo grešaka
  • teškoće u razumijevanju pročitanog teksta
  • pravopisne greške
  • umor za vrijeme čitanja/pisanja
  • teškoće u pismenom izražavanju (organiziranje misli na papiru)
  • loše verbalno pamćenje
  • loša analiza detalja

Problemi koje pokazuju osobe s disleksijom uključuju teškoće u sticanju i korištenju jezika. Čitati i pisati slova u pravilnom poretku je samo jedna od manifestacija disleksije i ne javlja se u svim slučajevima.

Teškoće koje su navedene često su povezane s disleksijom i neočekivane su s obzirom na dob, edukacijsku razinu ili kognitivne sposobnosti.

Ali mogu: imati dobre socijalne vještine raditi poslove koji su dosta ispod njihovih intelektualnih sposobnosti biti prostorno talentirani; često su zanimanja osoba sa disleksijom: inženjeri,arhitekti, dizajneri, umjetnici i obrtnici, matematičari, fizičari, liječnici (hirurzi i ortopedi) i zubari,biti poduzetnici.

Pismenost zahtijeva razvijenost velikog broja različitih vještina. Nedostaci u nekim područjima mogu biti prevladani sposobnostima u drugim područjima.Međutim, važno je zapamtiti da se te vještine ne koriste samo za pismenost. Nedostaci u radnome pamćenju mogu uzrokovati probleme u različitim aktivnostima. Stoga možete imati problema u čitanju i pisanju, ali i sposobnostima i vještinama u drugim područjima.

Neke jake strane osoba s disleksijom:

  • dobre vještine rješavanja problema
  • jak kapacitet mašte
  • u stanju su oblikovati neočekivane veze
  • divergentni su mislioci, originalni, kreativni
  • dobar vizuelni kapacitet
  • simultana obrada informacija
  • kapacit globalnog razumijevanja
  • intuicija
  • “umjetnički” način razmišljanja
  • dobri su u kreiranju novih znanja itd.

Naši donatori

Grad Šibenik


TZ Šibenik


Šibensko-kninska županija













OPĆINA ROGOZNICA

Kontakti

Udruga "Izvor ljubavi"
Stjepana Radica 54
22000 Šibenik

mob: 091 791 96 17
tel: 022 337 597

izvor.ljubavi@gmail.com


KALENDAR DOGAĐANJA
  • Pomoć u učenju /individualni rad / Pon. - Pet. 10:00 - 13:00 i 14:00 - 20:00

  • Radionica čitanja, pisanja, pamćenja primjena umnih mapa / Utorkom od 09:00 – 12:00 ; 14:00 – 19:00

  • Radionica „ Čitanje se čitanjem uči “/učimo strani jezik Srijedom od 13:00 – 20:00

  • Kreativne radionice za otkrivanje talenata i sklonosti /učim kroz igru, glumu i pokret / Četvrtkom od 14:00 – 20:00

  • Interaktivne logopedske radionice: „Naučimo djecu s disleksijom čitati i pisati” Petkom od 13:00 - 20:00

  • Predavanja za roditelje; Psiholog radionice, savjetovalište: Roditelj – dijete – disleksija“ Petkom i Subotom od 10:00 do 14:00

  • Radionice zdrave prehrane, likovne, informatičke, sportske: Subotom od 16,00 - 20,00


Korisni linkovi

Hrvatska udruga za
disleksiju
(www.hud.hr)


www.hitwebcounter.com